Przez najbliższy weekend, od 6 do 8 grudnia, ekipy drogowe będą pracowały nad odnowieniem nawierzchni na alei Krakowskiej oraz na alei Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie. W wyniku tych działań, zarówno kierowcy, jak i użytkownicy autobusów miejskich będą musieli skorzystać z wyznaczonych objazdów.

Prace na al. Krakowskiej rozpoczęły się parę tygodni temu, początkowo skupiając się na jezdni prowadzącej do centrum miasta. Aktualnie prace przenoszą się w kierunku granic miasta. W piątek, po godzinie 22:00, rozpocznie się frezowanie odcinka od ul. Łopuszańskiej do ul. Komitetu Obrony Robotników. Prawy i środkowy pas ruchu zostaną zamknięte, a ruch będzie przekierowany na lewy pas. Podczas trwania prac, nie będzie możliwe wyjechanie z ulic Geologicznej i Łobeskiej na al. Krakowską, jak również skręcenie w lewo z al. Krakowskiej na ul. Komitetu Obrony Robotników. Pełna szerokość jezdni będzie dostępna dla ruchu ponownie w poniedziałek, 9 września, o godzinie 4:00.

Kolejnym punktem jest remont al. Komisji Edukacji Narodowej (KEN). Zarząd Dróg Miejskich w tym roku przeprowadził już remont jednej z jezdni prowadzącej do Dolny Służewieckiej. Teraz przyszedł czas na drugą jezdnię. Prace, które obejmują ułożenie nowego asfaltu, rozpoczną się w piątek, 6 grudnia, o godzinie 22:00 i potrwają do poniedziałku, 9 grudnia, do godziny 5:00. W tym czasie zamknięta będzie jezdnia al. KEN prowadząca w stronę Kabat między skrzyżowaniem z ulicą Gandhi a rondem Krahelskiej. Druga jezdnia będzie natomiast przejezdna. Objazd został wyznaczony ulicami Gandhi Cynamonową lub Dereniową. Autobusy linii 217 w kierunku pętli Natolin Płn. oraz nocne N86 w kierunku Os. Kabaty ominą utrudnienia drogą przez ulice Gandhi i Dereniową do Płaskowickiej.

Mimo że obecnie mamy grudzień, prace drogowe nadal trwają, pomimo chłodniejszych temperatur. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, frezowanie starego asfaltu i układanie nowego jest możliwe nawet podczas zimniejszych miesięcy. „Wymiany nawierzchni zasadniczo nie wykonuje się w zimie, tylko w miesiącach o łagodniejszej pogodzie. Kluczowa jest temperatura, która powinna być dodatnia. Nawierzchnia, którą układamy na jezdni, musi być utrzymana w odpowiednio wysokiej temperaturze podczas tego procesu. Dlatego nawet obecne temperatury, powyżej zera, nadal pozwalają na przeprowadzanie prac frezowania i asfaltowania”- wyjaśnia Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Prace związane z frezowaniem starszej nawierzchni są jeszcze możliwe nawet przy temperaturach poniżej zera, jednak są one bardziej skomplikowane technologicznie i przez to droższe. dlatego też, podczas mroźnej pogody w Warszawie prowadzone są jedynie punktowe naprawy dziur oraz innych uszkodzeń jezdni.