W ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności, który odbędzie się w dniach od 16 do 22 września 2024 roku, zostaną przeprowadzone specjalne aktywności związane z kampanią ROADPOL Safety Days (Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego). Kampania ta, zorganizowana przez Europejską Organizację Policji Ruchu Drogowego (ROADPOL) i wspomagana przez Komisję Europejską oraz Europejską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (ETSC), ma za zadanie propagowanie bezpiecznych nawyków na drogach. Szczególny nacisk kładzie na zwalczanie agresji drogowej oraz dąży do redukcji śmiertelnych ofiar wypadków do absolutnego minimum, czyli do zera.

Cele kampanii ROADPOL Safety Days to implementacja tzw. Wizji Zero, która postuluje całkowitą eliminację ofiar śmiertelnych w wyniku wypadków drogowych. Organizatorzy wydarzenia zwracają uwagę na alarmujący fakt, że codziennie na drogach Europy ginie około 70 osób. Aspirują oni do osiągnięcia sytuacji, w której choćby przez jeden dzień w roku nie zanotowano żadnej śmiertelnej ofiary wypadku drogowego.

Głównym motywem tegorocznej kampanii jest przeciwdziałanie agresywnemu i niebezpiecznemu zachowaniu na drogach. Szczególnie dotyczy to młodych kierowców, którzy często deprecjonują ryzyko związane z jazdą samochodem.

Kampania ROADPOL Safety Days podkreśla, że każdy uczestnik ruchu drogowego, niezależnie czy jest to kierowca, rowerzysta, motocyklista, osoba korzystająca z hulajnogi elektrycznej czy pieszy, powinien dokonać introspekcji swojego codziennego zachowania na drodze. Bezpieczeństwo ruchu drogowego zaczyna się od każdego z nas indywidualnie i odpowiedzialność za jego poprawę spoczywa na barkach każdego użytkownika dróg.