Na warszawskiej Białołęce intensyfikują się prace związane z przygotowaniami do budowy tuneli na końcowym etapie linii metra M2 w dzielnicy Bemowo. W miejscowej fabryce trwa produkcja gigantycznych elementów pierścieni, które stanowić będą powłokę tunelu. Zostaną one później przeniesione pod powierzchnię ziemi za pomocą specjalnych maszyn.

Zanim rozpocznie się drążenie tuneli na końcowym odcinku M2 na Karolinie, konieczne jest wytworzenie elementów zbrojenia. Niedawno rozpoczęła się produkcja tych części, które po odpowiednim przycięciu i zespawaniu tworzą półokrągłą konstrukcję tubingu od środka.

Kiedy elementy zbrojenia są gotowe, umieszcza się je na specjalnym wózku, który transportuje je do urządzenia zalewającego je betonem. Po tym procesie, każdy fragment obudowy jest poddawany zagęszczaniu, wygładzaniu i obróbce termicznej. Następnie forma musi „dojrzeć”, aby beton mógł osiągnąć optymalną twardość. Tak przygotowany półokrąg, razem z innymi podobnymi elementami, tworzy cały pierścień.

Te pierścienie o średnicy około 6,5 metra będą sukcesywnie układane w tunelach ostatniego odcinka linii M2. Łącznie będzie ich blisko 3800. Na razie wytworzono około 80 sztuk. Planowane jest składowanie ich na budowie przy przyszłej stacji Karolin, gdzie znajduje się szyb startowy dla tarcz TBM.

Samo drążenie tuneli przez specjalne maszyny TBM planowane jest na okres letni. Oba tunele razem będą miały około 6,4 tysiąca metrów długości.

Ostatni odcinek linii metra M2 składa się z trzech stacji i ma prawie 4 km długości. Stacja C3 Lazurowa zostanie zbudowana na południowo-wschodnim rogu skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stacja C2 Chrzanów będzie zlokalizowana pod ulicą Rayskiego, niedaleko skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin powstanie pod ulicą Sochaczewską, na północ od skrzyżowania z Połczyńską. Ponadto nieopodal tej stacji planowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – stacja techniczno-postojowa Karolin.

W tym miejscu „spoczywać” będą składy obsługujące linię M2. To tu również będą przeprowadzane serwis i naprawy pociągów metra.