Współpraca Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz różnych banków z służbami Policji zaowocowała kampanią o nazwie „Bankowcy dla CyberEdukacji”. Kampania ta ma na celu edukować internautów w obszarze cyberzagrożeń oraz metod ich unikania. Działanie to stanowi odpowiedź na ryzyko, jakie niesie za sobą korzystanie z internetu.
Internet to miejsce, które oferuje wiele możliwości, ale jednocześnie wiąże się z pewnymi zagrożeniami. Należy więc kroczyć przez tę wirtualną przestrzeń z rozwagą i świadomością tego, jak bezpiecznie poruszać się w sieci. W ramach tej inicjatywy powstał zestaw edukacyjnych filmów krótkometrażowych. W nich to znani i lubiani artyści oraz prowadzący telewizyjni dzielą się radami na temat bezpiecznego i mądrego korzystania z narzędzi cyfrowych.
Często stosowaną techniką przez cyberprzestępców jest tak zwany phishing, polegający na podszywaniu się pod inną osobę celem kradzieży danych osobistych. Technika ta różni się od innych form oszustw internetowych, które zazwyczaj polegają na wykorzystaniu błędów lub luk w oprogramowaniu czy konfiguracji urządzeń. W przypadku phishingu, celem jest już nie urządzenie, ale człowiek i informacje, które posiada.